Sten A Olssons Kulturstipendium 2015 – Göteborgs konstmuseum

Självlysande maneter i textil, närgångna filmningar av speldosor och monumentalt måleri där landskap krockar med materialitet karaktäriserar. Detta är uttryck som präglar 2015 års Stenastipendiater textildesigner Malin Bobeck, konstnären Jonas Dahlberg och konstnären Andreas Eriksson. Under de senaste sjutton åren har Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur delat ut ett stort antal utbildningsstipendier till talangfulla människor med sysselsättning inom konst, musik, dans, teater, litteratur och design. Bildkonststipendiaterna Malin Bobeck, Jonas Dahlberg och Andreas Eriksson presenteras i årsboken tillsammans med övriga stipendiater.

Utställningskatalog för Sten A Olssons Kulturstipendium 2015
Redaktörer och författare: Sara Michaëlsson, Magnus Haglund
Grafisk form: Ola Ingvarsson Design
Språk: svenska
Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur/Göteborgs konstmuseum, Göteborg 2015
Mjukband, trådbunden, 180 sidor
ISBN 978-91-979978-4-3

Köp ditt exemplar på plats i vår museibutik eller se beställningsinformation.