Boka visning: Liv och död i konsten – Göteborgs konstmuseum

På Göteborgs konstmuseum finns många konstverk med starka symboler, svåra teman och dramatiska öden. I konsten finns alla skeden av livet – och döden – avbildade. Varför är döden så spännande? Och vad är egentligen viktigt i livet? Hur skildras döden i konsten och kan en döskalle vara ett tecken för liv? Vi undersöker hur konstnärer har försökt avbilda liv och död i både äldre och nyare konstverk.

Läs mer om samtliga teman för våra bokningsbara visningar här.

Bokningsinformation

Tänk på att vi behöver din bokning senast åtta arbetsdagar i förväg.
Mejla din bokning till bokningar.konstmuseum@kultur.goteborg.se. Eventuella avbokningar görs med minst åtta arbetsdagars varsel, skriftligen till bokningar.konstmuseum@kultur.goteborg.se. Sena avbokningar debiteras med en avgift på 550 kr. Ändringar gällande exempelvis språk eller tema för en redan befintlig bokning behöver nå oss senast åtta arbetsdagar i förväg.

Visningslängd: 45 min
Gruppstorlek: Max 30 personer men vi rekommenderar mindre grupper för bättre upplevelse.

Våra visningspriser är per grupp, exklusive aktuell entréavgift. Visningar är momsfria. Måndag-fredag kl 11-17: 1420 kr. Vardagar efter kl 17 samt lördag, söndag och helgdag: 2130 kr. Tillägg för visning på engelska: 580 kr.