Boka visning: Fransk impressionism och nordiskt sekelskifte – Göteborgs konstmuseum

Hur hänger nordisk sekelskifteskonst ihop med fransk impressionism? Under sent 1800-tal förändrades Europas konstvärld i grunden. Många av förändringarna kom från franska konstnärer och de nya tankarna spred sig även till Sverige. Göteborgs konstmuseum har en bred representation av fransk konst från senare halvan av 1800-talet, samt en tongivande representation av nordiskt sekelskifte. Vi möter nyckelverk i impressionismen och ser hur samma idéer plockas upp av svenska konstnärer som utmanar etablissemanget för att ge rum åt nya stilar och idéer.

Läs mer om samtliga teman för våra bokningsbara visningar här.

Bokningsinformation

Tänk på att vi behöver din bokning senast åtta arbetsdagar i förväg.
Mejla din bokning till bokningar.konstmuseum@kultur.goteborg.se. Eventuella avbokningar görs med minst åtta arbetsdagars varsel, skriftligen till bokningar.konstmuseum@kultur.goteborg.se Sena avbokningar debiteras med en avgift på 550 kr. Ändringar gällande exempelvis språk eller tema för en redan befintlig bokning behöver nå oss senast åtta arbetsdagar i förväg.

Visningslängd: 45 min
Gruppstorlek: Max 30 personer men vi rekommenderar mindre grupper för bättre upplevelse.

Våra visningspriser är per grupp, exklusive aktuell entréavgift. Visningar är momsfria. Måndag-fredag kl 11-17: 1420 kr. Vardagar efter kl 17 samt lördag, söndag och helgdag: 2130 kr. Tillägg för visning på engelska: 580 kr.

Bild: Peder Severin Krøyer, Hipp, hipp, hurra! Konstnärsfest på Skagen, 1887-1888, Göteborgs konstmuseum.